Agoda


Saturday, October 8, 2016

Kenapa pentingnya misi Women Boat to GAZA?



Kenapa tiba2 muncul...Womens Boat To Gaza (WBG)

Credit to kak Nurul Fathim Ridayu Ramli

Sebelum ni saya bertanya, penting ke misi ini? Ada kesan ke kalau dapat masuk ataupun x dapat masuk ke gaza... sebelum ni pun dah ada misi seperti mavi marmara tapi rakyat palestin masih dikepung sehingga ke hari ini.

smlm lps suami Ahmad Mu'az cerita baru dapat appreciate betapa besarnya misi ini.



Antaranya:
1.Isu palestin sudah sejuk dan dilupakan... Jadi misi ini nak ingatkan balik hey dunia! gaza masih terpenjara, penjara open-air terbesar di dunia, rakyat tiada kebebasan. Bantuan makanan tak sampai. Kezaliman Israel terhadap Palestin perlu dihentikan dengan tekanan demi tekanan.

2. Kalau Misi WBG berjaya masuk ke gaza :- sebuah kemenangan buat palestin. Sbb apa? Sebelum ni banyak misi bantuan yang nak disalurkan kepada palestin tetapi digagalkan oleh tentera israel atas sebab - ini semua teroris, ada bekalan senjata yg nak disalurkan kepada hamas.

Mavi marmara contohnya ada anak kapal lelaki, ada sheikh raid salah di dalamnya. So israel create banyak alasan utk tawan dan serang anak kapal dan menggagalkan misi mereka. Misi WBG semuanya wanita, tak ada alasan utk israel tahan mereka.

Berjaya misi WBG sampai ke gaza dan memberi bantuan bererti lebih mudah selepas ini utk memberi bantuan kepada rakyat palestin. Which israel does not want it to happen! Zalim ke zalim..

3. Kalau Misi WBG tak berjaya masuk ke gaza (ditahan oleh tentera israel) :- menjelaskan terang-terangan kepada dunia siapa sebenarnya israel. How cruel they are.. orang nak hantar bantuan secara baik dan aman (semua perempuan pula tu) pun di halang.

So menjelaskan kepada dunia:- israel halang bukan sebab orang lain teroris, tapi mereka lah teroris sebenar!


P/s:

Akhir kata bagi aku, the real teroris dalam dunia ni adalah ISRAEL DAN SEKUTU-KUTUNYA. MAY ALL OF THEM BURN IN THE HELL!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 photo p18_zpsnhtphbmr.png