Agoda


Monday, June 29, 2015

Rejeki oh rejeki

Sejak balik dari hospital...mmg sory to say...aku jadi risau nak beli makanan kt luaq...especially mamak for this while...hahahah....

So mau tak mau...moh la bersilat skit kat dapoq ya dak....simple pun xpa...janji kita masak sendiri....


Ni la rejeki haru sabtu lepas...sampai ja umah terus masuk dapoq untuk wat sup kat Adriana..then pas solat terus pengsan kami 3 beranak...bahagia sangat kot boleh balik tdoq kt umah...kat umah cinonet kami ni....
Tup2 kul 6 stengah bonda Adriana whatsapp cakap nak antaq makanan...Alhamdulillah.....rejeki...dari satu lauk...jadi 2 3 jenis lauk...
Ada la tambahan kari ikan, sambai belacan n ulam pegaga...tenkiu bonda...ada kacang botoi kt umah...fuhhh makan menambah2.....

Ni pulak semalam...hari ahad pnya menu....

Asalnya buat daging masak hitam/mamak...kambing bakar...ayaq asam...n kangkung goreng belacan n tuna wrap ja....

So memang buat daging n wrap tu lebih sbb nak bagi kat bonda Adriana....

Tup2 kita p hantaq lauk....nahhhh depa pulak bagi kita....kari ayam kampung dengan serawa labu.....perghhhh


Penuh meja lauk semalam....
Alhamdulillah...rejeki2....

Tak rugi baik ngan orang kan....
Dapat kongsi2 rezeki yang ada....


Ni pulak daun kari kt umah..baru cantas skit sbb nak bagi merimbun...banyak sangat ni...nah kita passkan skit dekat bonda...nak wat kari xyah nak beli daun kari dah pasni....

Seronok kan bila ingat balik budaya tukar2 lauk ni....rasanya dulu2 masa duk kat kuaters jalan pegawai mmg tiap2 hari tukaq lauk dengan jiran2 tetangga....

Best sangat...xsalah kan nak membudayakan benda2 yang baik ni....

Korang2 tak tukaq2 ka lauk pauk ngan jiran2?

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 photo p18_zpsnhtphbmr.png