painful day in my life

in , , by Alia Farhan, 7:28 PM

Lately mcm2 menda yg jadi dlm hidup aku ni…maybe boleh dikatakan dugaan2 yg sgt2 hebat la jugak…

Bila pikiaq pnya pikiaq mcm mna la leh jdi mcm tu…aku pun x mcm x percaya aku boleh wat mcm tu..tiap2 kali aku pikiaq apa yg aku da wat mst aku kan menangis…oh no!mcm mna aku leh tergamak wat mcm tu kt org yg aku plg syg…pdhal sblum ni tak pernah pun aku nk wat menda2 mcm ni…ckup lah,aku pun da brjanjii ngn diri aku xkkan wat lagi menda mcm ni…aku bersumpah aku takkan lag ink melukakan hati org yg aku pling sayang…terlalu byk pengorbanan yg aku da wat n dia da wat n tetiba bila one step closer ni mcm2 hal plak nk jadi…n hal2 ni aku yg wat….tak ka gila…adoi…padahal kalau kwan2 rapat aku tum mg leh tau kot mcm mna sayangnya aku kat amir…tp tetiba aku plak tetiba benggong jap…pasaipa hang ni alia?pangggg satg baru ada akai….

So stop psai tu sat…aku mmg da sgt2 mmg x sanggup nk kehilangan amir…mcm mna aku pernah kehilangan abah….cukup la aku pernah kehilangan tok yg pernah bela aku dari kecik smpi aku besaq..pastu aku boleh plak kehilangan abah…n now mmg aku sgt2 tak boleh nk hilang sapa2 lagi yg penting dlm hidup aku lagi….i don’t think I can handle it anymore.

And hari tu msa keluaq nk makan ngn amir dia ada bwak aku short cut ikut Penang GH…dan2 aku sentap..

Aku:b, u remind me of something…

That time we across dlm GH tu…6 years ago..i’ve been there at rumah mayat before abah’s body kena post mortem….serius mmg aku sentap…dat day was the most painful day for me…kalau lah aku tak beria2 nk p ke sana…mayb x jdi mcm ni…

Amir:b, sorry I don’t meant to make u sad…I nk short cut ja…

Diam lagi aku….mmg suddenly mcm ada flashback apa yg jadi 6 years ago-15th march 2005…then sedaq x sedaq menitis jugak ayaq mata aku…mmg aku takleh nk ckp apa2…sebak sgt…kalau la aku tak beria2 nak p ke sana…mayb abah stil here with us…da boleh tgk kejayaan angah yg da jdi doctor..tgk cucu dia yg byk akai mcm zakwan..tgk aku da abeh amek degree pun..n adik amek aviation engineering mcm mna yg dia nak….ok2…bukan aku takleh terima kenyataan…aku da dpt da terima kenyataan…mmg la Qada n Qadar kan..and kun fayakun kan….tp I wonder kalau la aku tak beria2 nk p ke penang dat semester break mesti takkan ada the worst vacation in my life…

N bila tgk aku stil tak bgi respon n duk layan ja perasaan…

Amir:dah la b…u kan ada I skarang…

Tu lagi wat aku sebak…sumpah nk nangeh2 meronta2….Ya Allah, terima kasih kerana memberikan seseorang kepadaku yg sgt baik, yg boleh mnjaga aku sebaik abah…yg boleh aku jadikan tempat bermanja bila aku kehilangan abah….sebenarnya amir ni byk gila perangai dia sama ngn abah…sebab tu lah kot aku syg sgt dgn dia…

And whateva it is…I’m not gonna lose again someone I love in my life…

SHARE 0 comments

Add your comment

© ALIA FARHAN · THEME BY WATDESIGNEXPRESS