Agoda


Friday, September 23, 2011

sekadar berkongsi....

salam...

sekadar ingin berkongsi satu ilmu untuk kita smua....
amalan2 or perkara2 baik yang boleh dilakukan oleh kita semasa hidup n kita dapat bonus msa kita dah meninggal?
paham tak apa aku cuba sampaikan...
ermmm....
okei...
entri hari ini agak adalah input semata2 tak seperti entri2 yg len yg suka merapu n meraban shja...

oklah...
back to what i'm saying just now....
perkara2 yg elok kita wat semasa hidup and kita akan dapat bonus bila kita da takdak nnt:

  1. belikan sebuah Quran or surah Yassin and then sedekahkan kat surau/masjid...bila orang lain baca..automatik korg akan dapat pahala...nak lagi bagus...niatkan sedekah utk org2 kita yg tersyang yg da pergi...
  2. beli tanah wakaf untuk wat masjid...selalu ada kan menda ni...tak mahai mana pun...tapi ganjaran yg kita dpat....Allah saja yg boleh balas...
  3. beli and dermakan watercooler kat tempat awam....
  4. donate a wheelchair to hospital
  5. turut sama dalam membina masjid...
  6. tanam pokok....bila ada manusia or haiwan yang berteduh di bawah or bayang2 pokok ni..InsyaAllah kita akan dpat ganjaran....
  7. sebarkan message ni to everyone...
senang kan nak dapat bonus masa kat sana nnt....InsyaAllah kat sini pun Allah akan tolong kita kalau kita sentiasa berhati baik...tak busuk hati...jujur dan semua sifat terpuji yg lain lah...

this entri is credit to Fatin Liyana

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 photo p18_zpsnhtphbmr.png